Wednesday, April 23, 2008

menim zasadu

som clovek, ktory ma svoje zasady. dokonca sa ich snazim dodrzivat. to ale neznamena, ze som dobrak. zasady mozu byt prospesne pre mna, moje okolie si o nich moze mysliet nieco uplne ine.

niektore zasady sa u cloveka vytvoria skusenostou, z toho isteho dovodu sa po case mozu prehodnotit...

jednou z mojich zasad je nepoziciavat kamaratom peniaze. nemyslim teraz 100ku na kavu, ani "liter do vyplaty". hovorim o vacsich sumach. zial, nepocuval som mudrejsich a o par kamaratov som takto prisiel. nie preto, ze by som peniaze nedostal spat, ale slovo "mesiac" myslim v tomto vyzname doslova. nerad sa dozvedam, ze je to nakoniec "rokapol".

netvrdim, ze ludia, ktori su vasimi kamaratmi vam to urobia naschval, jednoducho sa situacia zvrtne a vy sa len divate, ako sa snazi niekto, koho ste mali radi vyhovarat, vykrucat a zvalovat vinu na kadekoho, len nie na seba. a ak si medzitym odskoci na dovolenku, vytoci vas to az ku hviezdam. hlavne, ked vy nemate ist za co...

o kamaratov sa prichadza ovela lahsie, ako sa ziskavaju. niekedy za to dotycny ozaj nemoze, nic to vsak nemeni na tom, ze to vase vztahy nastrbi natrvalo...

raz som si povedal, nepoziciam, nikdy, nikomu. hlavne nie niekomu, o koho by som nerad prisiel. doteraz som to dodrzal...

ako som uz 100 krat povedal, clovek sa meni a s nim aj jeho nazory a zasady. minule som sa bavil s niekym, na kom mi zalezi, nepytal odo mna prachy, ani nic nenaznacoval, napriek tomu sme sa bavili o tom, ze potrebuje preklenut tazke financne obdobie...

prva myslienka bola, ze aj keby pytal, ma smolu, ale potom sa nieco vo mne pohlo a prisiel som na jednu myslienku, na zaklade ktorej menim svoju zasadu.

ponukol som mu pomoc sam, citil som to tak. ponukol som mu tolko, ze by mu to urcite pomohlo. ponuku neprijal... a preco som to urobil?

tu je ta myslienka a zmenena zasada v jednom...

kamaratovi pozicaj vzdy len tolko penazi, kolko ta nebude mrziet, ked ti ich nevrati. chod do toho s tym, ze mu ich darujes. ze mu darujes tolko, kolko tebe neublizi, darujes mu tolko, za kolko ti "stoji". rozluc sa s tymi peniazmi navzdy, s pokojnym srdcom. jemu samozrejme n e p o v e d z, ze ich nemusi vracat. ak ti ich raz vrati, bude dobre, ked nie, nevadi, isiel si do toho s tym, ze ich uz neuvidis... takto medzi vase kamaratstvo peniaze nevstupia.

opakujem, vzdy len tolko, kolko by si mu s kludnym svedomim daroval, tolko, kolko nebudes vycitat jemu, ani sebe...

p.s. mozno je to hnusne, ale ved ide o moznost pomoct niekomu darom, ak to bude potrebovat- skuste si prebehnut v mysli svojich kamaratov a predstavte si, kolko by ste ktoremu "darovali".

vase vnutro vam o kazdom napovie, aky ma u vas "rejting"...


15 comments:

Kozo said...

Dobrá myšlienka. Nikdy som to takto nepočítal, ale keď sa teraz pozerám späť na niektoré "pôžičky", ktoré som spáchal, tak to s odstupom času vyzerá podobne. Pár peňazí mi ešte stále niekde lieta a beriem to mozno ako investíciu do človeka. V princípe požičiavam veľmi nerád (až vôbec), ale sú ľudia, ktorým stačí povedať či naznačiť mi .... A spravil by som to aj keby rovno povedali, že nevrátia. Peniaze nie sú všetko.

Anonymous said...

Aky mam u Teba "rejting"?? :)

(Lenin)

Lev bez hrivy said...

No vidis a ja som zase pozical jednemu kamaratovi, ktoreho som nemal velmi rad, takze som potom nemal problem na neho tlacit.

swarovski said...

lenin, tebe nepoziciam nic, hlavne ked si cital, ze to potom nemusis vracat :))

Anonymous said...

hm,myslel som si..ale aspon pre pokoj duse si mohol hodit nejaku bezvyznamnu sumicku :)..

(Lenin)

dievčatko s dáždnikom said...

nútiš ma zamýšľať sa nad takými vecami... ts

keby som mala veľmi veľa, požičala (darovala) by som každému kamarátovi, ktorý by požiadal...

znamená to, že som naivná, alebo že si tak dobre vyberám kamarátov (alebo oni mňa)???

frida said...

-podmanive, ako vzdy-

tvoju myslienku a zmenenu zasadu v jednom, praktizujem ku kamaratom vlastne odjakziva, nejako intuitivne, akokeby pud sebazachovy, vo svojom vnutri radsej s laskou podarujem, nech nemusim so zastou vymahat....ostatni dostanu odpoved: nemame-nedame-sami mame malo -podane spravnym tonom zabera ;-)

swarovski said...

girl, ta "kriticka suma" je pre kazdeho ina a meni sa v case podla aktualneho zarobku myslim. takze pre kazdeho znamena "vela" cosi insie... lepsie je to charaterizovat pojmom "tolko, co ti nebude chybat" podla mna... :)

frida, podmanive? hm, hm, hm... s tym slovickom sa da celkom dobre pracovat :)

frida said...

ano, podmanivo nabada pracovat s nim...zvadza...ale len tych s vycibrenym sluchom, cuchom a jemnocitom pre slovo......(konstatovanie a jemny kompliment zaroven;-), som si dovolila...

Anonymous said...

Inak povedané: koľko priateľov máš, toľko nenávratných pôžičiek si hoden...

swarovski said...

frida, :)

chlapec, horsie by to bolo v poradi:
kolko poziciek poskytnes, tolko priatelov si hoden...

pollux said...

Hehe Swar. Už asi tretí krát si pekne zanalyzoval, to čo ja praktikujem.Teší ma to.Fajn.Už som tiež raz 15 litrov vytlkal rokapol namiesto týždna. Je skupina ludí ktorým nemám problém hocikolko, lenže tí to nepotrebujú resp. riešia inak.A zbytku rizikových pekne do litríka, nech to bez priveľkého skrúcania židovskej duše môžem pripísať na charitu.(:

Anonymous said...

Kolko mas rokov swar?

Anonymous said...

prečo taká dlhá odmlka?:(

Tamis Place said...

Swarovski rhinestones are becoming more and more popular. Their sparkling outer appearance are naturally attractive. They look very much like precious stones. In addition, they are versatile enough to be attached to various accessories.